Jump to content

v2 Dönemi Beklentileriniz


Önerilen İletiler

gönderildi
DEADLY THE BLESSED ONE, 20 saat önce yazdı:

V2 diye insanları kandırdınız. Her güncellemede "mod sorununu çözdük" diyerek bir sonraki güncellemeye ertelediğiniz sorunların çözülmesini bekliyorum ben. Sunucu açılışında +700 çevrimiçi görüp büyük umutlar vaat eden bir sunucu, neredeyse hiç güncelleme almayacağını düşündüğüm ve çevrimiçi sayısının 150 küsurlarda gezdiği bir sunucuya dönüştü

Büyük umutlarla açtığımız birliklerde her gün aynı rolleri yapmak, daha detaylı bir altyapı yerine sanki SAMP oynuyormuşuz gibi hissettirdi. Her güncellemede "V2 diğer aya geliyor" diyerek oyuncuları gereksiz yere hype’lamanız, belki de çevrimiçi düşüşünde büyük etki sağladı, bilmiyorum.

Fakat V2 gelse bile artık o 600–700 küsurları tekrar görebileceğinden emin değilim Vice Online’ın. Umarım bahsettiğiniz kadar iyi olur da tekrardan yüksek çevrimiçi ve kaliteli rol ortamları görürüz sunucuda. 

 

 

 

v2 diye insanları kandırmak? lol. Bak bu en sevdiğim yorum bu oldu. Küçük çarpıtmalarla dışarıda dönen şeyleri buraya taşıman ve bizim ona göre şekil alıp aynı SAMP'ta yaptığımız gibi burada da neleri yapacağımızı gösterme açısından çok güzel malzemeler veriyorsunuz... en sevdiğim. 

 

O zaman çok kısa bir hafızaları tazeleyelim. Sunucu açılışını yaptık, 700'e yakın kişi giriş yaptı evet, devamında 1 ay boyunca updatelerle neredeyse 2 günde bir 15-20'ye yakın güncelleme getirerek sunucuyu geliştirdik, hiçbirini de silmedik Duyurular Arşiv'e gidip ilk 1 ay boyunca atılan tüm duyuruları ve gelen tepkileri, mesajları görebilirsiniz. "Saçlarda şu eksik yapılmalı. -  24 saat içinde yapıldı." "Serverda şu eksik bu gerekiyor, -12 saat içinde gelen güncelleme ile konuldu." tarzı onlarca mesaj görürsünüz.

 

"Mod sorunlarını çözdük dediniz" evet çözdük zaten. Piyasada hali hazırda "yılları devirmemiş" olan kaç sunucu var Vice dışında ayakta olan? Vice Online henüz 1. yılını doldurmadı, buna  rağmen bahsettiğimiz güncellemelerle uğraşmak yerine doğrudan yeni bir versiyona yönelme planı yaptık ve aylardır bunu geliştiriyoruz. Kıyasladığınız diğer sunucular kaçıncı yılında, açıldıkları gibi kusursuzlar mıydı? Zaten şu an dışarıdan izleyen/eleştirmeye gelenler dışında, içeride oynayan 200-250 oyuncumuz (sabah saatlerinde görüp 150 yazdın galiba bu da güzel algıymış bruh) hangi sistemlerin geldiğini biliyor. Tüm resmi birliklerimizdeki oyunculara spoilerlar verildi, ekibimizdeki 40-50 kişi teste girmeye başladı bir aydır. 

 

Ben v2'yi hazır olmadığı halinde açıp neden seni ya da 30-50 kişiyi mutlu etmek uğruna kendi planımızdan bu sefer şaşayım ki? Şu an benim bu konuda fikir sorduğum oyuncular, görüşlerini önemsediğim kişiler, 2-3 yıldır Vice Online'ı bekleyen ve gerekirse /me /do ile rol yapacak kişilerdi ve her gün girip oynayan 250-270 çevrimiçi(algıcı bir eleman olmasaydınız serverın günlük ziyaretçisinin de 431 olduğunu görürsünüz) bu sayede var oluyor.

 

image.png

Rage.mp/masterlist linkine giriyorsun, Vice yazıp üstüne tıklayıp o akşam gördüğü max. online sayısına ulaşıyorsun

 

 

Ha şunu düşünmenizi normal karşılıyorum. "Ya SAMP'ta 5-6 yıl boyunca hatta öncesinde 10 yıldır sağda solda sunucular açan, farklı ortamlar kuran, x y z w RP isimleriyle bir araya gelmiş kişilerin hepsi bir tarafa toplandı, diğer tarafta sadece Vice var ve adamların hiçbir sistemi yok (aylardır kandırıyoruz ya) ona rağmen nasıl aynı şekilde ayaktalar??" Ben olsam ben de bir tık kudururdum galiba.  :rofl:
 

 

Ben V2 ile size ne getireceğim?

Senin, kankilerinin, süper rolcü yoldaşlarının sağda solda 7/24 kafa patlatıp "şunu verirlerse geliriz, bu olursa oynarız, adminlik varsa varım" tarzı alıştığı ortamın alışkanlıklarını tamamen yıkarak -AYNI SAMP'ta yaptığım ve 5 yıldır aktif kalan -şu an aktif tek Roleplay sunucusu Vice gibi -  olayınızı "gta5de mesaj yazarak rol yapma"nın ötesine taşıyacağız.

 

Evet dostum, açık söyleyeyim, vizyonlu harika sunucuların yıllardır gtaV gibi bir ortamda tek yaptığı şey "roleplay simülasyonu" adı altında yazı yazarak -oyun- oynatmak. Bence bu oldukça yetersiz, zayıf, copy-paste bir alışkanlık sadece. SAMP'tan kopyalayarak inşa edilen sistemler zaten bu ortama yakışmıyor. Vice Online'ın şu anki durumu da aynı şekilde, zaten kendimize yakıştırdığımız bir şey değil ve bu yüzden aylardır başka bir şey üzerine kafa patlatıyorum. Ben buna rağmen, bu "beğenmediğimiz/kötü" halimizle bu işin halen daha içindeyim. Vice Online halen daha yüzlerce yetersizliğine rağmen her akşam 250-270 kişiye 7/24 "rol" yaptırıyor. (Ben bile aktif olarak her gün rol yapıyorum)

 

v2 ile beraber kendi içinde işleyen bir eko sistem, SAMP'ın v2.3'üyle birlikte gelen yetenek sistemlerinin gelişmiş hali, oyunda her şeyi üretebileceğin, sevkiyatını, ticaretini yapabileceğin gelişmiş bir ağ, 8+ illegal sistem(doğrudan rolü etkileyecek şeyler) mini game'ler, gelişmiş TV'ler, telefonlar, in game social'lar bla bla. Diğerlerinden bahsetmiyorum bile tadı kaçmasın. Bunları inşa etmek de kolay değil. Arkadaşlar bir süre kapatıyoruz diğer versiyonda görüşürüz deyip, 1 sene sonra yaza doğru v2'i açtık mı demeliydik, ne gerek var, buna siz mi karar vereceksiniz mesela? Her gün v2 olmasa da oyuna girip rolünü yapan yüzlerce oyuncumun isteği bu değilken neden sizin boş ahkamlarınızı dinleyelim bu konuda mesela?

 

Ego tatmini yapmak ya da dediğim gibi yarım yamalak haliyle sırf sizi susturmak için 20 gün 30 gün önce patlatabiliriz ama gerek var mı? Hayır. Çünkü tam emin olduktan sonra en olması gereken haliyle yapacağız. 

 

Verdiğin harika sayılar için de teşekkür ediyorum, Vice'ın gücünü yansıtmışsın yine. Neredeyse "boş" bir sunucuya 700 insan sokmuşuz bak sen de diyorsun. Sen bir de serverı tam istediğim duruma getirdiğimde "gtaV'de Rol Yapma"nın ne aşamaya geleceğini hayal et Vice sayesinde. Ha bu arada ne sana ne de diğer kankilerine ihtiyacımız olmayacak, reklamımızı, çağrımızı size yaptığıımızı lütfen düşünmeyin. Ben yukarıda da belirtmiştim, SAMP ortamında da yıllardır çöreklenmiş olan ve sadece gittiği ortamı bozan/bir şeyler kapma peşinde olan kişileri dışarıda tuttuğumuz için kalıcı ve yıllar sürecek başarıya ulaşmıştık. gtaV'de rol yapmaya hazır binlerce, on binlerce insan var. gtaV Türkiye Communitysi inanılmaz büyük ve halen daha yeni oyuncu doluyor içine. Oturup baştan öğretiriz deneyimli, "rol yapmayı seven" oyuncularla harmanlayarak.

 

O yüzden  yazının içerisinde de dediğim gibi, lütfen size ve türevlerinize çağrı yaptığımızı düşünmeyin. Hedef kitlemiz belli. En iyi yaptığımız işi yapıyoruz, en kötü olduğunu düşündüğünüz halimizle de böyleysek, kalan matematiği oyunculara bırakıyorum.

 

Sevgilerle. 

  • Beğen 13
  • Teşekkürler! 1
gönderildi

Herkese selamlar, sevgiler...

 Çarşamba günü bu konuya objektif olarak düşüncelerimi, eleştirilerimi ve önerilerimi yazmıştım. Yazıma hem forum üzerinden hem de Discord üzerinden fazlasıyla destek geldi. Bunun için minnettarım. Aslında yazım çok uzundu. Bu sebeple metni kısaltmak adına bir kısmını şu an paylaşmayı uygun gördüm. Bu yazım diğerine göre uzun olabilir. Şu anki yazımı okumadan önce eğer diğer yazımı okumadıysanız lütfen önce onu okuyun. Böylece bu metni daha iyi algılayabilirsiniz. Aşağıda diğer yazımın linkini bırakacağım. Tıklayarak ulaşabilirsiniz...
 


 Vice platformu insanlar üzerinde bir iz bırakmıştır. Eminim herkes bunu çok iyi biliyordur. Fakat Vice Online, bu etkiyi oyuncular üzerinden ilk açılışından itibaren günümüze kadar söküp almayı başarmıştır. Birçok oyuncu ya platform değiştirdi ya da rol yapmaya ara verdi. Ben bu sınıflandırmada ikinci gruptayım; platformdaki oyuncuların yaptığı rollerin yeterince iyi olmaması ve sistem eksikliğinin son derece hissedilmesinden ötürü sıkıldım ve bunaldım. Diğer oyuncular için de aynı durum söz konusu. Rol yapmayı bırakmış insanların Vice Online’a girip tekrar rolü bırakışına şahit oldum. Bunun sebebi de yine aynı konular. Rol yapmaya dönmek için V2’yi bekliyorum ve ara ara sunucuya giriyorum; ortamı incelemek için. İlk açılışa göre sunucu genelinde rol kalitesinde bir nebze de olsa düzelme var, ancak bu Vice gibi bir platform için yetersiz. Daha önce belirttiğim gibi “parmakla gösterilen” bir sunucu nasıl bu hâle gelebilir? Bu sorunun cevabını hâlâ arıyorum.

 V2’nin tamamlanmadan sunucuya entegre edilmesi gerekiyor, çünkü sunucuda rol yapmak fazlasıyla kısıtlı. Rolde iki temel faktör vardır: birincisi rolü yapan oyuncu, ikincisi sunucu sistemi. Bu şaşmaz ve birbirine bağlı bir durumdur. Ancak sunucunun sistem eksikliği nedeniyle oluşan oyuncu açığı, şu anki rollerin kalitesizliğinden açıkça anlaşılabiliyor. Bu sebeple V2’deki temel düzeltmeler ve sistemler tamamlandıysa veya sunucu oynanabilir durumdaysa artık V2’ye geçmemiz gerekiyor.

 Eğer yönetim V2’yi erken yayınlamayı düşünmüyorsa, bu süreçte oyuncu memnuniyetini koruyacak ara çözümler geliştirmelidir. Hem V2 hakkında biraz paylaşım yaparak hem de V2 gelene kadar küçük sistem düzeltmeleriyle oyuncuların rol yapma imkânı sağlanmalı. Çünkü mevcut durum oyuncu açısından son derece can sıkıcı. Bu çözümler ekstra para vermek, etkinliklerde 2x payday veya 2x exp gibi basit uygulamalar olmamalı; gerçekçi bir çözüm olmalı. Böylece V2 gelene kadar oyuncular rahatça rol yapabilir. Bu, V2’nin geleceğine inanmayan, role ara veren veya farklı platformlara geçen oyunculara yeniden umut verir ve onları sunucuya çeker. Zararın neresinden dönülse kârdır.

 V2 güncellemesinin uzun süredir geliştirildiğini sunucuyu en az bir kez inceleyen herkes biliyor. Fakat V2 hakkında en ufak bir paylaşım yok. Sunucu açılmadan önce sadece “e ile oturma” sistemini everyone ile paylaşan sunucu, şu an büyük ihtiyaç duyulan güncelleme hakkında oyuncularına tek bir bilgi vermedi. Artık bir paylaşım yapılması gerekiyor. Eğer trailer hazırsa kesinlikle bekletilmemeli; yoksa bir an önce hazırlanmalı. Neden mi? Çünkü oyuncular artık ikilemde kalıyor ve V2’ye karşı ön yargı geliştirmeye başlıyor. Burada duyurulan her yenilik ve sistem diğer platformlarda da paylaşılıyor. Eğer gerçekten bu tutumdaysanız, bu tutum mantıksız: sistemler entegre edildikten sonra bile çalmak isteyen çalacaktır; bunun önüne geçilemez.

 V2’nin önemine değinmeyeceğim; zira yönetim dahil herkes buna vakıf. 19 Mart 2025 tarihinde sunucuya developer alımları yapıldı ki bu olumlu bir adım; çünkü tek bir geliştiricinin hem SA:MP hem de Rage:MP platformunu aynı anda geliştirmeye çalışması onun açısından çok zor. Ancak neden developer alımlarını V2 güncellemesinin başında yapmadınız? Zamanında yapsaydınız belki V2 daha hızlı gelirdi. İlk yazımda Vice Online’ın duyurulma, geliştirilme ve açılma sürecine kısaca değinmiştim; tekrar değinmeyeceğim, diğer yazımdan okuyabilirsiniz. Sunucu geliştirilirken bunu yapsaydınız, Vice Online çok daha etkili bir açılış yapardı ve bugünkü durum ortaya çıkmazdı.

 Sunucunun bu hâlde bile +100 oyuncu sayısına ulaşmasının tek sebebi “Vice” olmasıdır. Vice insanlara farklılıkların olabileceğini kanıtlamıştır. Bu duruma, şu anda yaptığımız gibi sunucuyu, yönetimi ve Manifesto’yu eleştirmek; sunucu yönetiminin oyuncularla kaynaşması gibi pek çok örnek gösterebiliriz. Eskiden sıradan bir şeyi bile OOC olarak yapamıyor, yaptığımızda ağır yaptırımlara maruz kalıyorduk. Bu yüzden sunucuyu en kısa sürede toparlamalısınız. Bu konu açıldığından beri yalnızca üç yazı yönetimi rahatsız etti ve yorumlardan biri silindi. Bu üç konunun üslubu yanlış ve amacı provokasyon olduğu belli. Keşke olmasaydı; ancak bunun sebebini net bir şekilde anlayabiliyorum: Vice Online projesi, oyuncularda aşırı yüksek beklentiler oluşturdu; bu beklentiler karşılanamayınca da bu tür sorunlar ortaya çıktı...

 Oyuncuları AFK atmaktan uzaklaştırmak gerek. Çünkü rol çıkmadıkça veya çıkaramadıkça, sunucu sorunları nedeniyle para ve exp kasmak için, IC/OOC hapis süresinin bitmesi için ve benzeri nedenlerle fazlasıyla AFK atılıyorlar. Bu durum rol açısından çok olumsuz. Yönetim olarak buna müdahale etmelisiniz.

 Birliklerin aktiflik sıralaması şu an günlük görevlere göre belirleniyor ya da baskın sebeplerden birisi gibi görünüyor. Bu yanlış; çünkü aktif birliklerin oyuncuları günlük görevleri tamamen yapmıyor veya daha az yapıyor diye aktifliği düşük gösterilmemeli. Günlük görevler ve tanıtım aktifliği dışında farklı ölçütlerin geliştirilmesi gerekiyor. Yeni açılan birlikler için mevcut sistem zorlayıcı. Seviye 2-3 birlikler genelde rayına oturmuş, belirli bir aktifliğe ulaşmış birliklerdir; onlar için sistem yeterli kalıyor.

 Hotline rollerinin artması gerekiyor. Sunucu genelinde oyuncuların çıkarabileceği rol seçenekleri kısıtlı. Yönetim desteğine ihtiyaç var; ancak şu an yönetim birliklere yönelik hotline paslıyor. Hotline paslanırken legal ve illegale bakılmaksızın bütün sunucuya paslanılması lazım ve oyuncular hotlineları rollerine yansıtabilmeli. Böylece rol çeşitliliğine katkı sağlanmış olur.

 Meta konusunda daha fazla önlem alınmalı. Örneğin forumda karakter bilgilerimizi gizleyebiliyoruz ve forum aktifliği yoksa karakterler bulunamıyor. Bu olumlu bir özellik. Benzer bir şeyi oyun içinde uygulayabilirsiniz.

 Eleştirilerimi, düşüncelerimi ve benden istenen diğer konulara yeterince değindim. Aslında, gerçekten değinmek istersem bu liste uzar da uzar. Bunun sonu olur mu? Pek sanmam. Bir şeyleri eleştirerek ya da düşüncemizi ifade ederek bu platformu tam anlamıyla geliştiremeyiz. Geliştirmek için sadece bunlar yetmez...
 

Önerilerim:
- İşletme ve ev kapılarındaki karakter bilgileri meta yapılabiliyor. Örneğin “illa evini mi bulayım” gibi durumlar söz konusu. Bunun önüne geçilmeli.
 

- Oyunda fazlasıyla kafa karıştırıcı etkenler var; özellikle yeni oyuncular için. SA:MP’te yeni başlayanlar her şeyi öğrenebilecek bir rehber vardı. Burada buna benzer bir rehber oluşturulmalı veya kafa karıştıran etkenler azaltılmalı.
 

- Sunucuda var olan, ancak kullanılmayan sistemler düzeltilebilir veya kaldırılmalı.
 

- Reklam gönderme süresi normal oyuncuda 20, VIP ve üstünde 10 dakikaya düşüyor. Bu süre kaldırılabilir; moderatör spam yapıldığını düşünüyorsa reklamı reddedebilir.
 

- Reklam reddi durumunda, belirli bir levele kadar olan oyunculara ücret iadesi yapılabilir. Çünkü yeni bir oyuncu için reklam vermek; mekandan çık, reklam at ve tekrar mekana gir döngüsü nedeniyle oldukça masraflı olabiliyor.
 

- OOC ile para karşılığı araç alınabiliyor; araç çeşitlendirilmeli ve mevcut sorunlar giderilmeli.
 

- Chatlog kaydetme özelliği eklenebilir.


- Oyuncu ekran görüntüsü alırken ayrı bir tuş ile yalnızca chatlog’u alabilmeli; ss düzenleme kolaylaşır. Bu tuşu oyuncular menü aracılığı ile yapıladırabilmeli.


- Freecam sistemi oyuncuyu yormayacak şekilde optimize edilmeli ve fonksiyon çeşitliliği artırılmalı.


- IC/OOC hapisteki oyuncular için ufak miktarda para kazandıran veya AFK atmayı önleyen sistemler geliştirilmeli.


- Telefon kullanılırken karakter yürüyemiyor; acilen düzeltilmeli.


- Hasarların komut ile görülmesi lazım. /hasarlar id ile yakındaki oyuncunun hasarı kontrol edilebilmeli.


- Gizli ev mantığı eklenebilir; her birlik bu eve sahip olmamalı. Sahip olan birlik ise her koşulda kullanmamalı.
 

- Casino rolleri için sistem gelmeli ve mutlaka zar kullanımından uzaklaşılmalı.


- ViceCoin daha aktif olmalı; biriktirmesi kolaylaşmalı ve ViceCoin ile bazı ürünler daha pahalı alınabilmeli.
 

- Birlik komutları çeşitlendirilmeli; SA:MP ile kıyaslandığında yetersiz kalıyor.

- Forumda yazı yazarken yazıyı önizleme ile bakabilmemiz gerekiyor.

- Foruma karanlık tema eklenebilir.

- Forumda bir sürü bug söz konusu. Çarşamba günü basit bir bug bildirimi yapmıştım. Yine basit bir tane bug bildirimi daha yapacağım. Bu konuya dikkat edilmesi lazım. Belki ciddi buglar söz konusudur ve uğraşılırsa bulunabilir. Bugı video ile göstereceğim, video iki gün sonra silinebilir. Eğer video silinirse tekrardan upload ederim ancak bu konuyu takip eden ekip üyeleri yedek alırsa güzel olur. Video: https://streamable.com/bdugae
 

 Ek olarak, metin diğer yazıma göre uzun oldu; bunun için kusura bakmayın. Discord üzerinden bana gelen güzel geri dönüşler ve “keşke şunlara da değinseydin” aldığımdan dolayı bu yazıda ele almak istedim. O kişilere buradan selam olsun. Amacım platformu kötülemek veya provokasyon yapmak değil; platformun gelişimine katkı sağlamak.

 Eğer objektif, adil ve yapıcı olamadıysam affola. Bu uzun yazımı umarım okursunuz. Herkese iyi geceler, iyi forumlar.

gönderildi (düzenlendi)
Manifesto, 19 saat önce yazdı:

 

 

 

v2 diye insanları kandırmak? lol. Bak bu en sevdiğim yorum bu oldu. Küçük çarpıtmalarla dışarıda dönen şeyleri buraya taşıman ve bizim ona göre şekil alıp aynı SAMP'ta yaptığımız gibi burada da neleri yapacağımızı gösterme açısından çok güzel malzemeler veriyorsunuz... en sevdiğim. 

 

O zaman çok kısa bir hafızaları tazeleyelim. Sunucu açılışını yaptık, 700'e yakın kişi giriş yaptı evet, devamında 1 ay boyunca updatelerle neredeyse 2 günde bir 15-20'ye yakın güncelleme getirerek sunucuyu geliştirdik, hiçbirini de silmedik Duyurular Arşiv'e gidip ilk 1 ay boyunca atılan tüm duyuruları ve gelen tepkileri, mesajları görebilirsiniz. "Saçlarda şu eksik yapılmalı. -  24 saat içinde yapıldı." "Serverda şu eksik bu gerekiyor, -12 saat içinde gelen güncelleme ile konuldu." tarzı onlarca mesaj görürsünüz.

 

"Mod sorunlarını çözdük dediniz" evet çözdük zaten. Piyasada hali hazırda "yılları devirmemiş" olan kaç sunucu var Vice dışında ayakta olan? Vice Online henüz 1. yılını doldurmadı, buna  rağmen bahsettiğimiz güncellemelerle uğraşmak yerine doğrudan yeni bir versiyona yönelme planı yaptık ve aylardır bunu geliştiriyoruz. Kıyasladığınız diğer sunucular kaçıncı yılında, açıldıkları gibi kusursuzlar mıydı? Zaten şu an dışarıdan izleyen/eleştirmeye gelenler dışında, içeride oynayan 200-250 oyuncumuz (sabah saatlerinde görüp 150 yazdın galiba bu da güzel algıymış bruh) hangi sistemlerin geldiğini biliyor. Tüm resmi birliklerimizdeki oyunculara spoilerlar verildi, ekibimizdeki 40-50 kişi teste girmeye başladı bir aydır. 

 

Ben v2'yi hazır olmadığı halinde açıp neden seni ya da 30-50 kişiyi mutlu etmek uğruna kendi planımızdan bu sefer şaşayım ki? Şu an benim bu konuda fikir sorduğum oyuncular, görüşlerini önemsediğim kişiler, 2-3 yıldır Vice Online'ı bekleyen ve gerekirse /me /do ile rol yapacak kişilerdi ve her gün girip oynayan 250-270 çevrimiçi(algıcı bir eleman olmasaydınız serverın günlük ziyaretçisinin de 431 olduğunu görürsünüz) bu sayede var oluyor.

 

image.png

Rage.mp/masterlist linkine giriyorsun, Vice yazıp üstüne tıklayıp o akşam gördüğü max. online sayısına ulaşıyorsun

 

 

Ha şunu düşünmenizi normal karşılıyorum. "Ya SAMP'ta 5-6 yıl boyunca hatta öncesinde 10 yıldır sağda solda sunucular açan, farklı ortamlar kuran, x y z w RP isimleriyle bir araya gelmiş kişilerin hepsi bir tarafa toplandı, diğer tarafta sadece Vice var ve adamların hiçbir sistemi yok (aylardır kandırıyoruz ya) ona rağmen nasıl aynı şekilde ayaktalar??" Ben olsam ben de bir tık kudururdum galiba.  :rofl:
 

 

Ben V2 ile size ne getireceğim?

Senin, kankilerinin, süper rolcü yoldaşlarının sağda solda 7/24 kafa patlatıp "şunu verirlerse geliriz, bu olursa oynarız, adminlik varsa varım" tarzı alıştığı ortamın alışkanlıklarını tamamen yıkarak -AYNI SAMP'ta yaptığım ve 5 yıldır aktif kalan -şu an aktif tek Roleplay sunucusu Vice gibi -  olayınızı "gta5de mesaj yazarak rol yapma"nın ötesine taşıyacağız.

 

Evet dostum, açık söyleyeyim, vizyonlu harika sunucuların yıllardır gtaV gibi bir ortamda tek yaptığı şey "roleplay simülasyonu" adı altında yazı yazarak -oyun- oynatmak. Bence bu oldukça yetersiz, zayıf, copy-paste bir alışkanlık sadece. SAMP'tan kopyalayarak inşa edilen sistemler zaten bu ortama yakışmıyor. Vice Online'ın şu anki durumu da aynı şekilde, zaten kendimize yakıştırdığımız bir şey değil ve bu yüzden aylardır başka bir şey üzerine kafa patlatıyorum. Ben buna rağmen, bu "beğenmediğimiz/kötü" halimizle bu işin halen daha içindeyim. Vice Online halen daha yüzlerce yetersizliğine rağmen her akşam 250-270 kişiye 7/24 "rol" yaptırıyor. (Ben bile aktif olarak her gün rol yapıyorum)

 

v2 ile beraber kendi içinde işleyen bir eko sistem, SAMP'ın v2.3'üyle birlikte gelen yetenek sistemlerinin gelişmiş hali, oyunda her şeyi üretebileceğin, sevkiyatını, ticaretini yapabileceğin gelişmiş bir ağ, 8+ illegal sistem(doğrudan rolü etkileyecek şeyler) mini game'ler, gelişmiş TV'ler, telefonlar, in game social'lar bla bla. Diğerlerinden bahsetmiyorum bile tadı kaçmasın. Bunları inşa etmek de kolay değil. Arkadaşlar bir süre kapatıyoruz diğer versiyonda görüşürüz deyip, 1 sene sonra yaza doğru v2'i açtık mı demeliydik, ne gerek var, buna siz mi karar vereceksiniz mesela? Her gün v2 olmasa da oyuna girip rolünü yapan yüzlerce oyuncumun isteği bu değilken neden sizin boş ahkamlarınızı dinleyelim bu konuda mesela?

 

Ego tatmini yapmak ya da dediğim gibi yarım yamalak haliyle sırf sizi susturmak için 20 gün 30 gün önce patlatabiliriz ama gerek var mı? Hayır. Çünkü tam emin olduktan sonra en olması gereken haliyle yapacağız. 

 

Verdiğin harika sayılar için de teşekkür ediyorum, Vice'ın gücünü yansıtmışsın yine. Neredeyse "boş" bir sunucuya 700 insan sokmuşuz bak sen de diyorsun. Sen bir de serverı tam istediğim duruma getirdiğimde "gtaV'de Rol Yapma"nın ne aşamaya geleceğini hayal et Vice sayesinde. Ha bu arada ne sana ne de diğer kankilerine ihtiyacımız olmayacak, reklamımızı, çağrımızı size yaptığıımızı lütfen düşünmeyin. Ben yukarıda da belirtmiştim, SAMP ortamında da yıllardır çöreklenmiş olan ve sadece gittiği ortamı bozan/bir şeyler kapma peşinde olan kişileri dışarıda tuttuğumuz için kalıcı ve yıllar sürecek başarıya ulaşmıştık. gtaV'de rol yapmaya hazır binlerce, on binlerce insan var. gtaV Türkiye Communitysi inanılmaz büyük ve halen daha yeni oyuncu doluyor içine. Oturup baştan öğretiriz deneyimli, "rol yapmayı seven" oyuncularla harmanlayarak.

 

O yüzden  yazının içerisinde de dediğim gibi, lütfen size ve türevlerinize çağrı yaptığımızı düşünmeyin. Hedef kitlemiz belli. En iyi yaptığımız işi yapıyoruz, en kötü olduğunu düşündüğünüz halimizle de böyleysek, kalan matematiği oyunculara bırakıyorum.

 

Sevgilerle. 

 

tarihinde ziya tarafından düzenlendi
gönderildi
Bloodriver the Conqueror, 18 saat önce yazdı:

Herkese selamlar, sevgiler...

 Çarşamba günü bu konuya objektif olarak düşüncelerimi, eleştirilerimi ve önerilerimi yazmıştım. Yazıma hem forum üzerinden hem de Discord üzerinden fazlasıyla destek geldi. Bunun için minnettarım. Aslında yazım çok uzundu. Bu sebeple metni kısaltmak adına bir kısmını şu an paylaşmayı uygun gördüm. Bu yazım diğerine göre uzun olabilir. Şu anki yazımı okumadan önce eğer diğer yazımı okumadıysanız lütfen önce onu okuyun. Böylece bu metni daha iyi algılayabilirsiniz. Aşağıda diğer yazımın linkini bırakacağım. Tıklayarak ulaşabilirsiniz...
 


 Vice platformu insanlar üzerinde bir iz bırakmıştır. Eminim herkes bunu çok iyi biliyordur. Fakat Vice Online, bu etkiyi oyuncular üzerinden ilk açılışından itibaren günümüze kadar söküp almayı başarmıştır. Birçok oyuncu ya platform değiştirdi ya da rol yapmaya ara verdi. Ben bu sınıflandırmada ikinci gruptayım; platformdaki oyuncuların yaptığı rollerin yeterince iyi olmaması ve sistem eksikliğinin son derece hissedilmesinden ötürü sıkıldım ve bunaldım. Diğer oyuncular için de aynı durum söz konusu. Rol yapmayı bırakmış insanların Vice Online’a girip tekrar rolü bırakışına şahit oldum. Bunun sebebi de yine aynı konular. Rol yapmaya dönmek için V2’yi bekliyorum ve ara ara sunucuya giriyorum; ortamı incelemek için. İlk açılışa göre sunucu genelinde rol kalitesinde bir nebze de olsa düzelme var, ancak bu Vice gibi bir platform için yetersiz. Daha önce belirttiğim gibi “parmakla gösterilen” bir sunucu nasıl bu hâle gelebilir? Bu sorunun cevabını hâlâ arıyorum.

 V2’nin tamamlanmadan sunucuya entegre edilmesi gerekiyor, çünkü sunucuda rol yapmak fazlasıyla kısıtlı. Rolde iki temel faktör vardır: birincisi rolü yapan oyuncu, ikincisi sunucu sistemi. Bu şaşmaz ve birbirine bağlı bir durumdur. Ancak sunucunun sistem eksikliği nedeniyle oluşan oyuncu açığı, şu anki rollerin kalitesizliğinden açıkça anlaşılabiliyor. Bu sebeple V2’deki temel düzeltmeler ve sistemler tamamlandıysa veya sunucu oynanabilir durumdaysa artık V2’ye geçmemiz gerekiyor.

 Eğer yönetim V2’yi erken yayınlamayı düşünmüyorsa, bu süreçte oyuncu memnuniyetini koruyacak ara çözümler geliştirmelidir. Hem V2 hakkında biraz paylaşım yaparak hem de V2 gelene kadar küçük sistem düzeltmeleriyle oyuncuların rol yapma imkânı sağlanmalı. Çünkü mevcut durum oyuncu açısından son derece can sıkıcı. Bu çözümler ekstra para vermek, etkinliklerde 2x payday veya 2x exp gibi basit uygulamalar olmamalı; gerçekçi bir çözüm olmalı. Böylece V2 gelene kadar oyuncular rahatça rol yapabilir. Bu, V2’nin geleceğine inanmayan, role ara veren veya farklı platformlara geçen oyunculara yeniden umut verir ve onları sunucuya çeker. Zararın neresinden dönülse kârdır.

 V2 güncellemesinin uzun süredir geliştirildiğini sunucuyu en az bir kez inceleyen herkes biliyor. Fakat V2 hakkında en ufak bir paylaşım yok. Sunucu açılmadan önce sadece “e ile oturma” sistemini everyone ile paylaşan sunucu, şu an büyük ihtiyaç duyulan güncelleme hakkında oyuncularına tek bir bilgi vermedi. Artık bir paylaşım yapılması gerekiyor. Eğer trailer hazırsa kesinlikle bekletilmemeli; yoksa bir an önce hazırlanmalı. Neden mi? Çünkü oyuncular artık ikilemde kalıyor ve V2’ye karşı ön yargı geliştirmeye başlıyor. Burada duyurulan her yenilik ve sistem diğer platformlarda da paylaşılıyor. Eğer gerçekten bu tutumdaysanız, bu tutum mantıksız: sistemler entegre edildikten sonra bile çalmak isteyen çalacaktır; bunun önüne geçilemez.

 V2’nin önemine değinmeyeceğim; zira yönetim dahil herkes buna vakıf. 19 Mart 2025 tarihinde sunucuya developer alımları yapıldı ki bu olumlu bir adım; çünkü tek bir geliştiricinin hem SA:MP hem de Rage:MP platformunu aynı anda geliştirmeye çalışması onun açısından çok zor. Ancak neden developer alımlarını V2 güncellemesinin başında yapmadınız? Zamanında yapsaydınız belki V2 daha hızlı gelirdi. İlk yazımda Vice Online’ın duyurulma, geliştirilme ve açılma sürecine kısaca değinmiştim; tekrar değinmeyeceğim, diğer yazımdan okuyabilirsiniz. Sunucu geliştirilirken bunu yapsaydınız, Vice Online çok daha etkili bir açılış yapardı ve bugünkü durum ortaya çıkmazdı.

 Sunucunun bu hâlde bile +100 oyuncu sayısına ulaşmasının tek sebebi “Vice” olmasıdır. Vice insanlara farklılıkların olabileceğini kanıtlamıştır. Bu duruma, şu anda yaptığımız gibi sunucuyu, yönetimi ve Manifesto’yu eleştirmek; sunucu yönetiminin oyuncularla kaynaşması gibi pek çok örnek gösterebiliriz. Eskiden sıradan bir şeyi bile OOC olarak yapamıyor, yaptığımızda ağır yaptırımlara maruz kalıyorduk. Bu yüzden sunucuyu en kısa sürede toparlamalısınız. Bu konu açıldığından beri yalnızca üç yazı yönetimi rahatsız etti ve yorumlardan biri silindi. Bu üç konunun üslubu yanlış ve amacı provokasyon olduğu belli. Keşke olmasaydı; ancak bunun sebebini net bir şekilde anlayabiliyorum: Vice Online projesi, oyuncularda aşırı yüksek beklentiler oluşturdu; bu beklentiler karşılanamayınca da bu tür sorunlar ortaya çıktı...

 Oyuncuları AFK atmaktan uzaklaştırmak gerek. Çünkü rol çıkmadıkça veya çıkaramadıkça, sunucu sorunları nedeniyle para ve exp kasmak için, IC/OOC hapis süresinin bitmesi için ve benzeri nedenlerle fazlasıyla AFK atılıyorlar. Bu durum rol açısından çok olumsuz. Yönetim olarak buna müdahale etmelisiniz.

 Birliklerin aktiflik sıralaması şu an günlük görevlere göre belirleniyor ya da baskın sebeplerden birisi gibi görünüyor. Bu yanlış; çünkü aktif birliklerin oyuncuları günlük görevleri tamamen yapmıyor veya daha az yapıyor diye aktifliği düşük gösterilmemeli. Günlük görevler ve tanıtım aktifliği dışında farklı ölçütlerin geliştirilmesi gerekiyor. Yeni açılan birlikler için mevcut sistem zorlayıcı. Seviye 2-3 birlikler genelde rayına oturmuş, belirli bir aktifliğe ulaşmış birliklerdir; onlar için sistem yeterli kalıyor.

 Hotline rollerinin artması gerekiyor. Sunucu genelinde oyuncuların çıkarabileceği rol seçenekleri kısıtlı. Yönetim desteğine ihtiyaç var; ancak şu an yönetim birliklere yönelik hotline paslıyor. Hotline paslanırken legal ve illegale bakılmaksızın bütün sunucuya paslanılması lazım ve oyuncular hotlineları rollerine yansıtabilmeli. Böylece rol çeşitliliğine katkı sağlanmış olur.

 Meta konusunda daha fazla önlem alınmalı. Örneğin forumda karakter bilgilerimizi gizleyebiliyoruz ve forum aktifliği yoksa karakterler bulunamıyor. Bu olumlu bir özellik. Benzer bir şeyi oyun içinde uygulayabilirsiniz.

 Eleştirilerimi, düşüncelerimi ve benden istenen diğer konulara yeterince değindim. Aslında, gerçekten değinmek istersem bu liste uzar da uzar. Bunun sonu olur mu? Pek sanmam. Bir şeyleri eleştirerek ya da düşüncemizi ifade ederek bu platformu tam anlamıyla geliştiremeyiz. Geliştirmek için sadece bunlar yetmez...
 

Önerilerim:
- İşletme ve ev kapılarındaki karakter bilgileri meta yapılabiliyor. Örneğin “illa evini mi bulayım” gibi durumlar söz konusu. Bunun önüne geçilmeli.
 

- Oyunda fazlasıyla kafa karıştırıcı etkenler var; özellikle yeni oyuncular için. SA:MP’te yeni başlayanlar her şeyi öğrenebilecek bir rehber vardı. Burada buna benzer bir rehber oluşturulmalı veya kafa karıştıran etkenler azaltılmalı.
 

- Sunucuda var olan, ancak kullanılmayan sistemler düzeltilebilir veya kaldırılmalı.
 

- Reklam gönderme süresi normal oyuncuda 20, VIP ve üstünde 10 dakikaya düşüyor. Bu süre kaldırılabilir; moderatör spam yapıldığını düşünüyorsa reklamı reddedebilir.
 

- Reklam reddi durumunda, belirli bir levele kadar olan oyunculara ücret iadesi yapılabilir. Çünkü yeni bir oyuncu için reklam vermek; mekandan çık, reklam at ve tekrar mekana gir döngüsü nedeniyle oldukça masraflı olabiliyor.
 

- OOC ile para karşılığı araç alınabiliyor; araç çeşitlendirilmeli ve mevcut sorunlar giderilmeli.
 

- Chatlog kaydetme özelliği eklenebilir.


- Oyuncu ekran görüntüsü alırken ayrı bir tuş ile yalnızca chatlog’u alabilmeli; ss düzenleme kolaylaşır. Bu tuşu oyuncular menü aracılığı ile yapıladırabilmeli.


- Freecam sistemi oyuncuyu yormayacak şekilde optimize edilmeli ve fonksiyon çeşitliliği artırılmalı.


- IC/OOC hapisteki oyuncular için ufak miktarda para kazandıran veya AFK atmayı önleyen sistemler geliştirilmeli.


- Telefon kullanılırken karakter yürüyemiyor; acilen düzeltilmeli.


- Hasarların komut ile görülmesi lazım. /hasarlar id ile yakındaki oyuncunun hasarı kontrol edilebilmeli.


- Gizli ev mantığı eklenebilir; her birlik bu eve sahip olmamalı. Sahip olan birlik ise her koşulda kullanmamalı.
 

- Casino rolleri için sistem gelmeli ve mutlaka zar kullanımından uzaklaşılmalı.


- ViceCoin daha aktif olmalı; biriktirmesi kolaylaşmalı ve ViceCoin ile bazı ürünler daha pahalı alınabilmeli.
 

- Birlik komutları çeşitlendirilmeli; SA:MP ile kıyaslandığında yetersiz kalıyor.

- Forumda yazı yazarken yazıyı önizleme ile bakabilmemiz gerekiyor.

- Foruma karanlık tema eklenebilir.

- Forumda bir sürü bug söz konusu. Çarşamba günü basit bir bug bildirimi yapmıştım. Yine basit bir tane bug bildirimi daha yapacağım. Bu konuya dikkat edilmesi lazım. Belki ciddi buglar söz konusudur ve uğraşılırsa bulunabilir. Bugı video ile göstereceğim, video iki gün sonra silinebilir. Eğer video silinirse tekrardan upload ederim ancak bu konuyu takip eden ekip üyeleri yedek alırsa güzel olur. Video: https://streamable.com/bdugae
 

 Ek olarak, metin diğer yazıma göre uzun oldu; bunun için kusura bakmayın. Discord üzerinden bana gelen güzel geri dönüşler ve “keşke şunlara da değinseydin” aldığımdan dolayı bu yazıda ele almak istedim. O kişilere buradan selam olsun. Amacım platformu kötülemek veya provokasyon yapmak değil; platformun gelişimine katkı sağlamak.

 Eğer objektif, adil ve yapıcı olamadıysam affola. Bu uzun yazımı umarım okursunuz. Herkese iyi geceler, iyi forumlar.

 

 

 

Öncelikle mesajın için teşekkür ediyorum. Doğru noktalara değinmişsin ve bir tür gecikme söz konusu, bunda tüm platform olarak hemfikiriz. Yalnız size başka bir pencereden ben olayı açmak istiyorum öncelikle. Ben roleplay'a ve SAMP kültürüne adım atmaya neredeyse 2007-08'li yıllarda başladım (3-4 yıl oynamadığım oldu hep aralarda) ve önceden beri, 2010'lardan itibaren kendi arkadaşlarımızla sunucu açma denemeleri, açılan sunucularda yöneticiliklerimiz oldu. (Breeze, 99 RPG, Vendetta) ve hep iyi bir ortamı idealize ederek en mükemmele ulaşmaya çalıştık. Donanımhaber gibi yerlerde halen daha bulunan "Vice RP" tanıtım yazıları 2015-16'lara dayanıyor. İlk resmi açılışımızı 2018 v1 Vice City moduyla yapabildik ve çok kısa sürdü, kötü bir sürüş denemesiydi bizim için.

 

Devamında, benim "Vice Roleplay"i açtığım 2019'dan itibaren bugüne kadar sadece o site üzerinde 50.000 kayıtlı üye, buraya ise (vice online) 10.000'e yakın insan şimdiden giriş yaptı. Aslında burada bahsettiğin şeylere genel pencereden baktığınız ve odak noktası Vice'ın bu dönem neden yapamadığı/eksik kaldığı olduğu için ben de olayları kendi penceremden kısaca anlatmak istedim.  Bu açılış sonrası 2010'da gördüğüm ve rolü bırakmış insanlar dahi koronanın da etkisiyle role/samp'a döndü ve Prime dönemlerimizden birini yaşadık.

 

Ancak, bakın araları atlamamanız lazım ki, bu çıkılan noktada ulaşılan tepeyi herkes hatırlar, orayı anar, güzel zaman olarak bahseder. Vice'ın muhteşemliğini anlatır, senin de yazında bahsettiğin "Bu sunucu bunu hak etmiyordu/neden buraya geldi" kısmı aslında yanlış bakış açısının sonucu. Bu sunucu "henüz" idealize edilen yere gelmedi ve yolun başındaki çakıl taşlarını baz alarak "NEDEN BÖYLE OLDU?" diyorsunuz. Bu ne yazık ki bir yanılsama

 

Hikayeye başladığım yeri fark ettiniz değil mi? 2010'larda girilen serüven, 2015'da açılan donanımhaber konusu, 2018'de çuvallanan vice city map'li v1, 2019'da açılan Vice Roleplay'in o günkü sürümü (v2) ve serverın pik yaptığı zaman 2020 ortaları, 2021 başı. Vice Roleplay açıldığı anda muhteşem bir ortam oluşmadı.  Hatta o günkü samp sunucuları arasında en az oyuncu sayısına sahip platformduk sanırım. 60-70 kişi kendi kendimize aylarca oynadık. 

 

Bu esnada; 15 yıllık en köklü roleplay sunucusu Vendetta akşamları 250-300 online,

19, goat gibi iyi rol ortamı olan platformlar 100-150+ online,

Elraen'in açtığı Ogulcanko'ların sunucusu Line/Eightborn 150-200 online,

Tam roleplay diyemeyeceğimiz fun RP sunucuları 400-500 online

Vice, 60-70 online, 100 görünce sevindiğimiz/kutlama yaptığımız bir dönemden bahsediyorum. "Vice gibi bir sunucu neden bu halde?" diye bir tane bile mesaj yoktu ama forumda. Niye, biz 60-70 olup diğerleri 250-300 olunca küsüp vaz mı geçtik? Benim amacım açarken "her serverdan fazla çekeceğiz" değildi ki. Ama iki sene sonra tüm serverları üst üste koyunca Vice'ın sayısı yapmıyordu mesela. Şu an SAMP listesini açınca Vice'dan başka sayısı olan sunucu yok. Ee, ne değişti? Biz sadece bildiğimiz/inandığımız şeyi yapmaya devam ettik. Şu an olduğu gibi.

O sunuculardan az çekiyorken de (sayı hiçbir şeydir) "en iyisiyiz merak etmeyin şöyle böyle olcak" demedik. Hepsinden yüksek çekerken de, günün sonunda sadece açık Vice kaldığında da "en iyisi hep bizdik, kapattık ettik" vs. demedik 5 yıl boyunca, her ortam kendince güzeldi/alıcısı-oyuncusu vardı. Hala da öyle.

 

Devamında bu süreçte sunucunun veritabanı ne yazık ki sızdırıldı, moda eklemeler yapıldı, sayısız developer ile çalıştık, defalarca map değiştik. Yavaş yavaş mükemmelliğe ulaştık. Önce PD'deki 15-20 oyuncunun rolü oturdu, çavuşlar kendi ortamımızdan çıktı, dışarıdan monte ettiğim arkadaş eş dost değil, Vice Roleplay'in kendi yetiştirdiği oyuncular birlik sahibi oldu, ortama el attı, ekibe girdi, ekibi / sunucuyu yönetmeye başladı. Aradan 1 yıl geçti, koronanın ilk adımları geldi, 60-70 kişi olan Vice Roleplay yavaş yavaş tuğlaya taşları koyarak önce oyuncu sayısı problemini çözdü, ardından serverdaki buglar azaldı ki bu bugları şöyle tarif edeyim, silah kopyalama, veritabanı sızıntısı, mobilya sisteminin bozukluğu, araba sistemlerinin çalışmamasına kadar, Vice Online'a oranla 100 kat daha kötü şeyler yaşandı. Ki aradaki süreye de dikkatinizi çekerim, 3-5 ay değil. Neredeyse 2-3 yıllık bir mücadele. Önce ortamımız oturdu, sonra sistem beraberinde geldi.

 

Sonuç? Bu sağlam temelin ve insanların kafasında oturan, kendi ekosistemini, oyuncusunu, adminini, birlik liderini yaratan Vice Roleplay bugün, ben aylardır Vice Online'da odaklanmış olmama rağmen kendi kendine ilerleyen bir community'i yarattı. Yıl 2025 halen daha SAMP üzerinde 300 oyuncunun girdiği (aylardır/1 yıldır güncelleme almayan haline rağmen) bir platform. 

 

 

Diyeceksiniz ki "Vice Roleplay'da bu tecrübeniz vardı işte neden burada kullanmadınız da sil baştan tekrar uğraşıyoruz?"

Haklısınız, haklısınız fakat Türkiye şartlarındayız. Herkesin işi gücü, yoğunluğu, kişisel hayatı var. 6 yıldır zaten bir projeyi 7/24 ayakta tutmak ve yerelleştirme olmadan/arkada şirket gücüne sığınmadan, pay2win'e kaymadan zaten bunu yine Vice'ın ortamı ve topluluğu sayesinde yıllarca yapabildik. Vice Online döneminde ise çok zor bir iş olan gtaV üzerinde bu işi gerçekleştirdik ancak henüz sadece istediğimiz seviyeye gelmedi. "Developer alımını daha önce neden yapmadınız?" aldığımız developerlar oldu, çalışma yöntemimiz uymadı, bazı şeyleri baştan yaratmamız gerekti.

 

Verdiğim tarihlere dikkat edersen ben Vice Roleplay'i 2015'de de 2018'de de açabilir veya devam ettirebilirdim. Ama içime sinmiyordu, bir şeyler eksikti, "tam olmadan" bir şey pişirmek ya da olmuş gibi yapmak huyum değildir. Bu yüzden her şeyden emin olana kadar bu defa bekliyoruz. Siz şu an bu platformu devam ettiren oyuncularsınız, oyundan keyif alıp VIP ürünleri alan, market işlemlerini yapan kişiler sayesinde platform kendine yatırım yapmaya devam ediyor. Şu an yeni hazırladığımız bir anasayfa/forum içeriği, yeni bir altyapı, yepyeni sistemler, videolar, tanıtımlar zaten arkada hazırlanıyor.

 

Ancak bu PR ve tanıtım işlerini de yine iyi bildiğimiz için, 1 ay sürecek bir şeyler dağıtmak yerine, tüm hypeı 1 hafta içerisine toplamak şu anki öncü amacımız. Bir haftalık bakım / geçiş süreci ve o 1 hafta boyunca dönecek videolar, tanıtımlar, v2 ön izlemeleri bizim için yeterli olacak.

 

Hikayeden de yapacağımız çıkarım bence şu olmalı, Vice ekibinde ben dahil bu projeyi yıllardır idealize eden onlarca insan var. Bugün emekli görünen, henüz oyuna başlamamış olan, ben yokken dahi aylarca işi götürebilen bir topluluk Vice. Bugün bug çıkması, üç kişinin serverı bırakması, 5 kişinin küsmesi, Vice Online'ın buglarının dolması sizce bu işi askıya mı alacak, vaz mı geçirecek? Hayattaki en büyük hobilerimizden birisi bu. Birileri bize bunun yönetimini verdi diye, adminlik vaad etti diye de değil üstelik fark ettiğiniz gibi. Ne buradan hayatımı geçindirme derdim var ne de eşimi dostumu ev mal mülk sahibi yapma gördüğünüz gibi. Benzer mentalde olanlar varsa da işine saygı duyarım ve başarılı olmasını isterim aynı şekilde.

 

 

Burada bazı hatalarımızı, aksaklıklarımızı ve olmayan şeyleri kabul ediyoruz. Başta ben kabul ediyorum, ancak neler yapacağımızı da yine burada anlattığınız gibi en iyi siz biliyorsunuz. Evet bir şeyler gecikti ancak gecikmelerin hiçbirinde işi gücü salıp tatil yapmadık, sizden parayı alıp sağda solda harcamadık, olan biten her şeyi görüyorsunuz, neye çabaladığımızı, neyi neden sil baştan yaptığımızı da. Belki birkaç ay gecikme yaşadık ancak yıllar sürecek bir yapıya da ulaşmaya yakınız. Bunun en güzel örneği de yine Vice Roleplay, ne bir yerden kopya çekerek, ne birileriyle birleşmek zorunda kalarak ne adını değiştirerek var oldu/oluyor.

Senin de söylediğin gibi ayrıca, bugün +100 +200 +250 görmemizin sebebi "Vice" olması. Başka bir proje olsa 2. haftadan kapanacağı konusunda hemfikirim.

 

Kişisel olarak ben bu süreci böyle görüyorum. Serverı bakıma alıp kapatmak zorunda kalmak yerine sizle rol yaparken bir yandan muhabbet edip, bir yandan anlık hikayelerimizi geliştirip bir yandan da projeyi tam sürüme hazırlıyoruz/geçiriyoruz. Sizin desteğinizi(her anlamda) yine platforma yansıtıp altyapıya yatırım yapıyoruz. Verdiğiniz tüm önerileri, istekleri, talepleri yapabilecek gücümüze / imkanımıza da v2 dönemiyle ulaşıyoruz. Olay bundan ibaret.

 

"Neden daha erken olmadı?" Keşke Tanrısal güçlerim olsaydı da her şeyi 2 günde yapabilseydim, ama maalesef etten kemikteniz. En iyisini yapmaya da devam edeceğiz merak etmeyin. Siz Vice'ın  muhteşem hallerini hatırladığınız ve haliyle büyük beklentilerle geldiğiniz için süreci baştan yanlış yaşadık sadece. Yoksa Vice RP bazlı düşünürsek zaten olaylar böyle gelişmişti. 🙂

  • Beğen 3
  • Teşekkürler! 4
gönderildi
Manifesto, 3 saat önce yazdı:

 

 

 

Öncelikle mesajın için teşekkür ediyorum. Doğru noktalara değinmişsin ve bir tür gecikme söz konusu, bunda tüm platform olarak hemfikiriz. Yalnız size başka bir pencereden ben olayı açmak istiyorum öncelikle. Ben roleplay'a ve SAMP kültürüne adım atmaya neredeyse 2007-08'li yıllarda başladım (3-4 yıl oynamadığım oldu hep aralarda) ve önceden beri, 2010'lardan itibaren kendi arkadaşlarımızla sunucu açma denemeleri, açılan sunucularda yöneticiliklerimiz oldu. (Breeze, 99 RPG, Vendetta) ve hep iyi bir ortamı idealize ederek en mükemmele ulaşmaya çalıştık. Donanımhaber gibi yerlerde halen daha bulunan "Vice RP" tanıtım yazıları 2015-16'lara dayanıyor. İlk resmi açılışımızı 2018 v1 Vice City moduyla yapabildik ve çok kısa sürdü, kötü bir sürüş denemesiydi bizim için.

 

Devamında, benim "Vice Roleplay"i açtığım 2019'dan itibaren bugüne kadar sadece o site üzerinde 50.000 kayıtlı üye, buraya ise (vice online) 10.000'e yakın insan şimdiden giriş yaptı. Aslında burada bahsettiğin şeylere genel pencereden baktığınız ve odak noktası Vice'ın bu dönem neden yapamadığı/eksik kaldığı olduğu için ben de olayları kendi penceremden kısaca anlatmak istedim.  Bu açılış sonrası 2010'da gördüğüm ve rolü bırakmış insanlar dahi koronanın da etkisiyle role/samp'a döndü ve Prime dönemlerimizden birini yaşadık.

 

Ancak, bakın araları atlamamanız lazım ki, bu çıkılan noktada ulaşılan tepeyi herkes hatırlar, orayı anar, güzel zaman olarak bahseder. Vice'ın muhteşemliğini anlatır, senin de yazında bahsettiğin "Bu sunucu bunu hak etmiyordu/neden buraya geldi" kısmı aslında yanlış bakış açısının sonucu. Bu sunucu "henüz" idealize edilen yere gelmedi ve yolun başındaki çakıl taşlarını baz alarak "NEDEN BÖYLE OLDU?" diyorsunuz. Bu ne yazık ki bir yanılsama

 

Hikayeye başladığım yeri fark ettiniz değil mi? 2010'larda girilen serüven, 2015'da açılan donanımhaber konusu, 2018'de çuvallanan vice city map'li v1, 2019'da açılan Vice Roleplay'in o günkü sürümü (v2) ve serverın pik yaptığı zaman 2020 ortaları, 2021 başı. Vice Roleplay açıldığı anda muhteşem bir ortam oluşmadı.  Hatta o günkü samp sunucuları arasında en az oyuncu sayısına sahip platformduk sanırım. 60-70 kişi kendi kendimize aylarca oynadık. 

 

Bu esnada; 15 yıllık en köklü roleplay sunucusu Vendetta akşamları 250-300 online,

19, goat gibi iyi rol ortamı olan platformlar 100-150+ online,

Elraen'in açtığı Ogulcanko'ların sunucusu Line/Eightborn 150-200 online,

Tam roleplay diyemeyeceğimiz fun RP sunucuları 400-500 online

Vice, 60-70 online, 100 görünce sevindiğimiz/kutlama yaptığımız bir dönemden bahsediyorum. "Vice gibi bir sunucu neden bu halde?" diye bir tane bile mesaj yoktu ama forumda. Niye, biz 60-70 olup diğerleri 250-300 olunca küsüp vaz mı geçtik? Benim amacım açarken "her serverdan fazla çekeceğiz" değildi ki. Ama iki sene sonra tüm serverları üst üste koyunca Vice'ın sayısı yapmıyordu mesela. Şu an SAMP listesini açınca Vice'dan başka sayısı olan sunucu yok. Ee, ne değişti? Biz sadece bildiğimiz/inandığımız şeyi yapmaya devam ettik. Şu an olduğu gibi.

O sunuculardan az çekiyorken de (sayı hiçbir şeydir) "en iyisiyiz merak etmeyin şöyle böyle olcak" demedik. Hepsinden yüksek çekerken de, günün sonunda sadece açık Vice kaldığında da "en iyisi hep bizdik, kapattık ettik" vs. demedik 5 yıl boyunca, her ortam kendince güzeldi/alıcısı-oyuncusu vardı. Hala da öyle.

 

Devamında bu süreçte sunucunun veritabanı ne yazık ki sızdırıldı, moda eklemeler yapıldı, sayısız developer ile çalıştık, defalarca map değiştik. Yavaş yavaş mükemmelliğe ulaştık. Önce PD'deki 15-20 oyuncunun rolü oturdu, çavuşlar kendi ortamımızdan çıktı, dışarıdan monte ettiğim arkadaş eş dost değil, Vice Roleplay'in kendi yetiştirdiği oyuncular birlik sahibi oldu, ortama el attı, ekibe girdi, ekibi / sunucuyu yönetmeye başladı. Aradan 1 yıl geçti, koronanın ilk adımları geldi, 60-70 kişi olan Vice Roleplay yavaş yavaş tuğlaya taşları koyarak önce oyuncu sayısı problemini çözdü, ardından serverdaki buglar azaldı ki bu bugları şöyle tarif edeyim, silah kopyalama, veritabanı sızıntısı, mobilya sisteminin bozukluğu, araba sistemlerinin çalışmamasına kadar, Vice Online'a oranla 100 kat daha kötü şeyler yaşandı. Ki aradaki süreye de dikkatinizi çekerim, 3-5 ay değil. Neredeyse 2-3 yıllık bir mücadele. Önce ortamımız oturdu, sonra sistem beraberinde geldi.

 

Sonuç? Bu sağlam temelin ve insanların kafasında oturan, kendi ekosistemini, oyuncusunu, adminini, birlik liderini yaratan Vice Roleplay bugün, ben aylardır Vice Online'da odaklanmış olmama rağmen kendi kendine ilerleyen bir community'i yarattı. Yıl 2025 halen daha SAMP üzerinde 300 oyuncunun girdiği (aylardır/1 yıldır güncelleme almayan haline rağmen) bir platform. 

 

 

Diyeceksiniz ki "Vice Roleplay'da bu tecrübeniz vardı işte neden burada kullanmadınız da sil baştan tekrar uğraşıyoruz?"

Haklısınız, haklısınız fakat Türkiye şartlarındayız. Herkesin işi gücü, yoğunluğu, kişisel hayatı var. 6 yıldır zaten bir projeyi 7/24 ayakta tutmak ve yerelleştirme olmadan/arkada şirket gücüne sığınmadan, pay2win'e kaymadan zaten bunu yine Vice'ın ortamı ve topluluğu sayesinde yıllarca yapabildik. Vice Online döneminde ise çok zor bir iş olan gtaV üzerinde bu işi gerçekleştirdik ancak henüz sadece istediğimiz seviyeye gelmedi. "Developer alımını daha önce neden yapmadınız?" aldığımız developerlar oldu, çalışma yöntemimiz uymadı, bazı şeyleri baştan yaratmamız gerekti.

 

Verdiğim tarihlere dikkat edersen ben Vice Roleplay'i 2015'de de 2018'de de açabilir veya devam ettirebilirdim. Ama içime sinmiyordu, bir şeyler eksikti, "tam olmadan" bir şey pişirmek ya da olmuş gibi yapmak huyum değildir. Bu yüzden her şeyden emin olana kadar bu defa bekliyoruz. Siz şu an bu platformu devam ettiren oyuncularsınız, oyundan keyif alıp VIP ürünleri alan, market işlemlerini yapan kişiler sayesinde platform kendine yatırım yapmaya devam ediyor. Şu an yeni hazırladığımız bir anasayfa/forum içeriği, yeni bir altyapı, yepyeni sistemler, videolar, tanıtımlar zaten arkada hazırlanıyor.

 

Ancak bu PR ve tanıtım işlerini de yine iyi bildiğimiz için, 1 ay sürecek bir şeyler dağıtmak yerine, tüm hypeı 1 hafta içerisine toplamak şu anki öncü amacımız. Bir haftalık bakım / geçiş süreci ve o 1 hafta boyunca dönecek videolar, tanıtımlar, v2 ön izlemeleri bizim için yeterli olacak.

 

Hikayeden de yapacağımız çıkarım bence şu olmalı, Vice ekibinde ben dahil bu projeyi yıllardır idealize eden onlarca insan var. Bugün emekli görünen, henüz oyuna başlamamış olan, ben yokken dahi aylarca işi götürebilen bir topluluk Vice. Bugün bug çıkması, üç kişinin serverı bırakması, 5 kişinin küsmesi, Vice Online'ın buglarının dolması sizce bu işi askıya mı alacak, vaz mı geçirecek? Hayattaki en büyük hobilerimizden birisi bu. Birileri bize bunun yönetimini verdi diye, adminlik vaad etti diye de değil üstelik fark ettiğiniz gibi. Ne buradan hayatımı geçindirme derdim var ne de eşimi dostumu ev mal mülk sahibi yapma gördüğünüz gibi. Benzer mentalde olanlar varsa da işine saygı duyarım ve başarılı olmasını isterim aynı şekilde.

 

 

Burada bazı hatalarımızı, aksaklıklarımızı ve olmayan şeyleri kabul ediyoruz. Başta ben kabul ediyorum, ancak neler yapacağımızı da yine burada anlattığınız gibi en iyi siz biliyorsunuz. Evet bir şeyler gecikti ancak gecikmelerin hiçbirinde işi gücü salıp tatil yapmadık, sizden parayı alıp sağda solda harcamadık, olan biten her şeyi görüyorsunuz, neye çabaladığımızı, neyi neden sil baştan yaptığımızı da. Belki birkaç ay gecikme yaşadık ancak yıllar sürecek bir yapıya da ulaşmaya yakınız. Bunun en güzel örneği de yine Vice Roleplay, ne bir yerden kopya çekerek, ne birileriyle birleşmek zorunda kalarak ne adını değiştirerek var oldu/oluyor.

Senin de söylediğin gibi ayrıca, bugün +100 +200 +250 görmemizin sebebi "Vice" olması. Başka bir proje olsa 2. haftadan kapanacağı konusunda hemfikirim.

 

Kişisel olarak ben bu süreci böyle görüyorum. Serverı bakıma alıp kapatmak zorunda kalmak yerine sizle rol yaparken bir yandan muhabbet edip, bir yandan anlık hikayelerimizi geliştirip bir yandan da projeyi tam sürüme hazırlıyoruz/geçiriyoruz. Sizin desteğinizi(her anlamda) yine platforma yansıtıp altyapıya yatırım yapıyoruz. Verdiğiniz tüm önerileri, istekleri, talepleri yapabilecek gücümüze / imkanımıza da v2 dönemiyle ulaşıyoruz. Olay bundan ibaret.

 

"Neden daha erken olmadı?" Keşke Tanrısal güçlerim olsaydı da her şeyi 2 günde yapabilseydim, ama maalesef etten kemikteniz. En iyisini yapmaya da devam edeceğiz merak etmeyin. Siz Vice'ın  muhteşem hallerini hatırladığınız ve haliyle büyük beklentilerle geldiğiniz için süreci baştan yanlış yaşadık sadece. Yoksa Vice RP bazlı düşünürsek zaten olaylar böyle gelişmişti. 🙂

 

 

Yazıyı okuyup, ViceRP'nin o dönemlerini hatırladıkça gerçekten çok güzel günlere dönüyorum, çocukken vaay Vice borsa sistemi getirmiş diyip heyecanla sunucuya girdiğimiz günlerin benzeri yakında olacaktır diye ümit ediyoruz. V2 aslında benim için çok takıntı değil ama arkadaşımızın da dediği gibi bunun tek sebebi birliklerimizle, ortamımızla yaptığımız roller. Ve şuan ki dönemde bu birlikler kapanma aşamasında, çoğu artık oyuna bile girmiyor. Evet, Vice'ın istenilen halinin yakınında bile olmadığımızı hepimiz fazlasıyla biliyoruz ve bu 8 aylık süreçte zaten hissettik. Buna rağmen "Vice" için hepimiz buradayız, rollerimizi geliştirip yönetime güvenmeyi tercih ediyoruz. Daha öncesinde de biraz kulağa çınlatılan ve Tolga abinin aktifliğinde genel olarak Fivem'i gördüğümüzden yola çıkarak sunucunun yeni bir altyapıya, yeni bir platforma geçeceğini düşünüyorum. RageMP gerçekten sistemler olarak çok kısıtlı bir ortam, Fivem'i zaten az bir şey rolle alakası olan ya da olmayan kişiler bile biliyordur, X kişisinin açtığı sunucuda bile Rage'in kat kat fazlası optimize sistemler bulunuyor. Bunları göz önünde bulundurursak bu işlemlerin uzaması çok normal, sonuç olarak baktığımızda tahminimce neredeyse sıfırdan bir sunucu oluşturuluyor denebilir. Vice Online projesini yıllardan beri takip eden birisi olarak sürecine şahidim, neredeyse benim bildiğim 3+ yıldır üzerinde arka planda çalışılan bir proje ve o bile şuan ki halinde. Neredeyse sıfırdan kurulan bir sunucunun bir-iki haftada hazır olması çok zordur ki burada işin içinde oyuncuların yüz kodları, verileri, evleri vs vs gibi bir çok olay da var o tarafa aktarılması gereken. Daha önce bir süreliğine yönetimde de bulunmuş biri olarak verilen emeğin ne kadar yoğun olduğunun çok farkındayım, kitle olarak da farkındayız fakat insan da merak etmiyor değil. Yaklaşık bir ay öncesi paylaşılan bir V2 dönemi duyusu var (DC), Nisan ayının sonunda "Bu ay sonu v2 Tanıtımlarımız / Ana Trailer videomuzu sizlere sunmayı planladık." dendi. Mayıs ayına girmişken ortada ne bir video var ne bir duyuru. Bence kitlenin ümitsizliğe kapılmasının tek sebebi bu, Yönetim tarafından gelecek belki ufak bir spoiler ya da videonun gelmemesinin sebebi ... tarzı bir duyuru kesinlikle oyuncuları rahatlatacaktır. 

gönderildi

John Doe (C) - C, çocuk karakter belirten bir şey olsun. 

gönderildi

sevgi.

  • Partner
gönderildi

Tekrardan selamlar millet. Yine geldim, bu sefer daha farklı önerilerim var.

 


1)-İşletmelere itibar puanı gibi bir sistem getirilebilir. Bu sistem ne işe mi yarar? İşletmelerin giriş parasını bu puan belirleyebilir. Yani mekanlar arasında gerçekten lüks ve kademe farkı olmasının, role yansıtılacak etkenlerden biri olacağı düşüncesindeyim. İtibar puanının yükselmesi de belli gidişata göre yansıtılabilir. Aktiflik, ne kadar süredir piyasada olduğu gibi gibi. Anlamadınız mı? Daha iyi izah edeyim.

 

Herhangi bir cafe; 100 Puan (misal) - maksimum giriş ücreti (300)

Herhangi bir canlı müzik olan rock'n roll bar; 200 Puan (misal) - maksimum giriş ücreti (450)
Herhangi bir lüks & konseptli restourant; 300 Puan (misal) maksimum giriş ücreti: (650)

İnsanlar aktif işletmeler üzerinden bir kazanç sağlıyor. Bu önemli bir sistem. Hem satış konusunda insanların birbirine olan pazarlık payı da çeşitlenmiş olur. Yeni açılan standart bir mekan ile sunucunun başından beridir aktif olarak işleyen bir mekan arasında fark olması gerektiğini düşünüyorum. Bu gerçekten bizlere farklılık katar ve bu işe daha da özen göstermemizi sağlar. Sunucu zaten medium ekonomide, bir mekana 1000 dolar giriş parası vermenin çok bir zarara sokacağını düşünmüyorum çünkü verilecek para, o mekanın bilinirliği ve itibarıyla beraberinde yüksek olacak. V2 Geldiği zaman interiordan düşme sorunu kalktığında zaten tekrar tekrar giriş parası verme derdi de kalmayacak. Bence iyi bir yorum olabilir.

 


 

2-) Paranın daha işlevli olması adına daha önceki yapmış olduğum öneride eşya etkileşiminin olması gerektiğini söylemiştim. Altın saat, yüzük, zincir gibi materyallerin insanlara parayı kullanabilme konusunda daha geniş bir yelpaze açabileceğini kısabir şekilde belirtmiştim. Kısa süre önce aklıma bunun yanında farklı bir şey daha geldi. Bunun yanında bir de suç organizasyonları arasında bir çip gibi bir eşya simgeleştirilebilir. Çip dediğime bakmayın, maden olarak değersiz gibi olsa da taşıdığı mana ve anlam üzerine para ile kıyaslandığında daha değerli bir eşya olabilir. Bu, üst seviye organizasyonların, alt sınıf organizasyonlara para dışında, paradan daha değerli bir materyal kazandırma olanağı sunar. Bu materyaller de para kadar saygı ve ilerleyişi temsil eder. Vakti geldiğinde organizasyonlar birbirleri arasında iş yapacağı sırada bunu alışveriş olarak kullanabilir ve hatta satabilir. Biraz belirsiz ama dediğim biraz düşünüldüğünde anlaşılabilir. Belki de bu düşüncem abartı da olabilir. Size kalmış, sadece alternatif sunuyorum. Hoşunuza gidebilir de gitmeyebilir de.

 

 


 

3-) Sunucunun açıldığı ilk zamanlarda MATERYAL eşyasını bulmamızın iyi olacağı ve bunun da çeşitli üretimlerde kullanılacağı konusunda bir duyuru paylaştınız. Bu materyalleri insanların bir kısmı bulmuş oldu. Bu materyalin kullanılabilir olmasını şahsım ve arkadaşlarım adına istiyorum çünkü sizin verdiğiniz söz üzerine arayışa girdik ve onu bulmak için çaba sarfettik. Hiçbir işe yaramaması ve de kullanılamaz olması bizlerin harcamış olduğu zamanı tamamen bir kayıp olarak gösterir. Hem üretim konusunda materyalin V2 de fazlasıyla kullanılabilir olacağı düşüncesindeyiz.

 


 

4-) Vice samp'da oyuna yeni başlayan ve illegale hevesi olan tüm masum insanlar faaliyetlerine ev soyarak başlamıştır. Gerçekten basit olsa da hem keyifli hem de kazançlı bir sistemdi. Ev, işyeri ve fazlasını soymamız için bir sistem getirilmesinin oyuncuları daha da memnun edeceğini düşünüyorum. Hırsızlık için ekstra eşyalar ve materyaller getirilebilir. Ekstra olarak araç düz kontak gibi sistemler de bunun yanında biz oyuncular için bir ihtiyaç.

 


 

5-) Şehirde toptancılık gibi bir ticari akışın sağlanması için V2 döneminde genel bir üretim listesi oluşturulabilir. Hepsinin bir amaca hizmet edeceğini vurgulayarak örnek verecek olursam eğer;

 

-Elektronik ürünler, hırsızlık ve daha fazlası için üretilmiş olur.

-Mekanik ürünler, araç ve modifikasyonlar için.

-Et gibi yiyecek ürünleri, işletmeler için.

-İçki üretimi için kullanılacak ürünler, işletmeler ve fazlası için.

-Kimyasal ürünler, patlayıcı gibi materyaller üretmek için.

 

 


 

Önerilerim şimdilik bu kadar. Kafa patlatacak kadar fazla zamanım olsa da bunu kaldıracak bir durumda değilim.

gönderildi

Kıyafet mağazalarında gözlük, üst giyim gibi şeylerin varyasyonları-renkleri değişmiyor. Düzeltilmeli. Daha çok kıyafet eklenmeli.

gönderildi

Buraya ayrı bir parantez açacağım --

 

v2 dönüşümüne girerken platform adımızı da, 5 yıldır sampta aktif olan "Vice Roleplay" adından devam ettirme fikrine sıcak bakmaya başladık. Sizce v2 geçerken, Vice Online adını da kalıcı olarak "Vice Roleplay" yapmalı mıyız?

 


((Birisi Vice Roleplay gta5, Los Santos olacak, gtaV ile giriş yapılacak, diğeri şu an olduğu gibi Vice Roleplay SAMP, Vice Şehri olarak kalmaya devam edecek.))
Bu konuda da olumlu olumsuz dönüşlerinizi bekliyoruz. 
 

Görüşmeye katıl

Şimdi yayınlayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Bir hesabınız varsa, şimdi oturum açın.

Misafir
Bu konuyu yanıtla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömüldü.   Bunun yerine bağlantı olarak görüntüle

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Editör içeriğini temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    • Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgilendirme

Terms of UseGizlilik Politikası